Der Artikel ist weiterhin als ^^OTHERCONDITION^^ verfügbar.
Autor: A. Pepper
ISBN-13: 9781349681426
Einband: Taschenbuch
Seiten: 181
Format: 216x140x mm
Sprache: Englisch
Erscheinungsdatum: 14.01.2014
1. Introduction 2. Long-term incentive plans 3. Behavioural agency theory 4. Risk, uncertainty and time discounting 5. Intrinsic motivation and the crowding-out conjecture 6. Fairness as a precondition for profit-seeking 7. New design principles for executive pay
This book proposes a revised theory of agency, drawing on ideas from behavioural economics and built on more robust assumptions about human behaviour than the standard principal-agent model. The book proposes new design principles for executive pay, but also explains the difficulties in changing current executive pay practices.
Autor: A. Pepper
ISBN-13:: 9781349681426
ISBN: 1349681423
Erscheinungsjahr: 14.01.2014
Verlag: Springer Palgrave Macmillan, Palgrave Macmillan UK, Macmillan Education
Seiten: 181
Sprache: Englisch
Auflage 1st ed. 2015
Sonstiges: Taschenbuch, 216x140x mm